Latmask

Ja kära vänner, idag känner jag mig som en riktig latmask. Det blev inget jobb idag, så jag och Daniel kunde ligga kvar i sängen lite längre, men jag har lärt mig av mina vuxna erfarenheter och därför blev jag inte långvarig i sängen. Jag har lärt mig att det lönar sig att kliva upp när man vaknar, annars är hela dagen förstörd. Nåväl.

Jag har plockat upp lite kartonger som hittills stått orörda sedan vi flyttade in i huset. Och nu är huset återigen prytt med platsblommor, (men de ser riktiga ut), ni som känner mig vet att jag inte kan hålla några levande växter vid liv. När de entrar min dörr, då är döden ett faktum. Och ja, ett par månader senare ligger de så kallade växterna i sopptunnan. Jag köper numera aldrig levande växter, jag får dem och ja, hörrni det är på egen risk. Och bli inte allt för ledsna eller förvånade om de inte finns kvar vid nästa besök.

Tur att det finns plastväxter som nästan ser ut som levande växter! Det finns någon som tänker på mig i alla fall. Någon som tänker: "Klart att Emma också ska få ha fint hemma, med massa grönt och skönt." Ja, jag känner mig lite manad att skänka pengar till GreenPeace efter alla blommor jag dödat.

Nu ska jag återgå till att tillaga lite tacopaj.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0