Fint välmående

Ja, och så är det. Jag mår fint. Finare än fint. Och vad kan detta bero på då? Jo, en fin sambo, fina vänner, fin familj, fint jobb, fin hälsa och att det faktiskt går bra i engelskan. Jag vet inte, men jag känner mig tillfreds med saker och ting. Det är en känsla som är svår att beskriva, men så otroligt lätt att känna. Det är som med mens, denna känsla kommer cirka en gång i månaden, och varar i några dagar. Ja, men mens är en pina och detta är en frödj, det är skillnaden.

Jag är lättad över denna känsla, för den senaste tiden har jag vart en B I T C H. Och det som har fått för det har vart min sambo, stackarn. Det har bråkats och tjaffsats. Och detta på grund av mig. Jag skyller på att det är för att jag är kvinna. Men jag vet inte hur länge jag kan bortförklara mig? Jag kanske måste inse att det är M I G det är inte står rätt till med, alltid. Jag är så jävla envis, jag hatar att erkänna att det är jag som startar bråk och tjaffs. Jag har alltid gått in med inställningen att det är jag som är förhållandeexperten i detta förhållande. Men ja, jag kanske måste ge mig och erkänna att jag inte längre är det. Har jag någonsin vart det? Finns det någon som är det? Expert på förhållanden och relationer? Njae. Dr Phil är skit, och de saker som han säger skulle jag kunna säga till dem. Han är inte speciellt clever, han är bara logisk och ärlig. Jerry Springer däremot, det kan vi kalla show! Värdelöst i relations och förhållande synpunkt, men skitkul som underhållning. Skitsamma.

Jag är i alla fall ingen bitch just nu, så nu fungerar jag i samhället igen. Men det är bara en tidsfråga, så passa på medans evil-Emma är borta. Även fast det finns några saker som jag stör mig på, så är det hanterbart. Det är mestadels människor jag stör mig på. Det finns ingen logik när det kommer till människor.

Ja, men det är väl livet i sin helhet? Allt går upp och ner? Lära sig av sina misstag och göra om det till erfarenheter? Smart sagt Emma. Nu är det du som är Dr Phil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0