Dålig jävla mat

Ännu en dag har passerat med en väldig fart. Tog en riktig lång sovmorgon idag, det var välbehövt efter den oroliga natt som var. Daniel var iväg på jobb och kom inte hem fören kl 06.30 i morse, och flera gånger vaknade jag och undrade vart han var. Efter cirka en månad i huset så har jag fortfarande inte riktigt vant mig vid att somna och sova ensam, känns lite läskigt. Det är sådan skillnad jämfört med lägenhet, man hör så mycket konstiga ljud när man lever i ett hus och det är lite ovant till en början.

När vi båda vaknat till liv så begav vi oss in till Marieberg för att provköra bilar och handla mat. Det blev ingen prockörning dock, men vi har nog bestämt oss för vad för bil vi vill ha. En Toytota Avensis får det nog lov att bli, vi ligger fortfarande lite på funderarplanet, men ja det känns bra. Efter ett besök hos bilfirmorna så begav vi oss till Marieberg för lite mat och inhandling av mat. Vi tog en så kallad restaurang på må-få och det blev skit och pannkaka av allt. Skitmat och skitpersonal. Och 90 kr betalade vi för lite sketen mat! FY FAN. Och när jag frågade Gubbjävlen om lite grönsaker istället för potatis så fick jag till svar: "Räcker det inte med lite pizza-sallad"? Och jag orkade inte tjaffsa. Så ja för min del blev det ett par stekta kyckligbitar med en halvdann tzatziki och lite pizzasallad. Och det ingick inte ens dricka... Idioter. Hatar att kasta pengar i sjön och dålig mat. Det finns inget bättre än mat, i vissa fall, men inte i detta fall. Aldrig igen.

Varför är man så dum och inte tar diskussionen? Man betalar pengar för att de ska ge oss god mat och service, och vad får man? Visst är det så att kunden alltid har rätt? Jag är en person som hatar att ha överseénde med sådana här saker. Jag betalar, och du servar mig. Jag betalar och du får betalt. Nästa gång tänker jag klaga om jag inte är nöjd och börja kräva pengarna tillbaka! Hur ska annars krogen eller restaurangen veta om de är bra eller ej? Det är som med allt annat, får man inte höra kritik så går man runt och tror att allt är bra. Att ge dem kritik är att hjälpa de stackars restaurangägarna! Utan kunder är de ingenting. Tacka gudarna för att jag inte är inom restaurangbranschen. Då hade det blivit liv i luckan.

Jag är i alla fall nöjd med mitt enda köp idag, ett par fenomenala jeans ifrån KAPPAHL! Helt otroligt, har aldrig hittat något bra där hittills och nu fann jag mina finaste och bästa jeans någonsin. Och 30 dagar öppet köp. Och mycket bra personal! Det är vad man kan kalla service. Måste bara gå in dem lite...

Jag tog även en promenad förut. Och de sista hundra meterna så sprang jag! Tillslut det fortaste jag kunde, och jäklar vad kul det var. Ska fortsätta springa. Och den fina musiken gjorde inte saken sämre. Ni har väl inte missat Nause's nya "Hungry hearts" och Swedish House Maffias "Don't you worry child"? Skitbra!

Nu återgår jag till att äta choklad. Nam nam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0