Det som återstår

Svärmor är firad, och magen är glad för den har fått smaka på lite bakelse och havrechokladflarm. Väldigt sött, men väldigt gott! Grattis på din dag, svärmor. Nu vet jag inte vad som återstår. Kanske gå upp och lägga sig? Jag köpte så fina sängkläder igår och nu vill jag bara krypa ner i sängen och gosa in mig i allt fluff. Jag håller även på med att tjata på Daniel att han ska ha en fest i samband med hans födelsedag, men det går trögt. Köpte en så söt klänning igår, som passar min figur utmärkt, som jag vill använda så snart som möjligt...

Imorgon ska jag på tisdagsmys. Det är efterlängtat. Bäst att passa på, eftersom att Johanna har en bulle i ugnen som om några dagar eventuellt kommer att visa sitt söta ansikte för världen, så kan imorgon vara sista gången som jag kommer att träffa en helt vanlig Johanna. För efter att bullen är ute, så kommer hon att vara en mamma. Helt otroligt sjukt att förstå att en av ens närmaste vänner ska ha barn. Men så är det. Spännande och nervöst på samma gång.

Nu tänker jag lägga mig i sängen. Tv intresserar inte mig längre. Varför vet jag inte. Bara massa blaha blaha och inget som ger mig något. Förutom Hela Sverige Bakar förstås som går på sjuan varje torsdag kl 21. Det är ett måste. Annars kan det faktiskt vara. Zappade över till trean och tittade fem minuter på Project Runway Sweden, hann knappt se något men det ploppade upp en fråga i huvudet på mig. "Undra vem av dessa deltagare det kommer att pratas mest om? Undra vem som ska bli "den" personen som utmärker sig mest"? Ni vet den personen som alla kommer att störa sig på och den som kommer att bli en B:kändis? Ja, jag har ju mina förslag. Och då har jag sett 5 min av skiten. Undra hur långt manuset är och undra vilka roller de har blivit tilldelade. Så falskt.

...jag är inte bitter.

God natt.


Fina vänner.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0