Cirkelträning

Jag blev precis färdig, och efter lite letande och ihopknåpande så har jag nu ett färdigt Cirkelträningspass som jag kan pyssla med hemma. Detta pass har jag anpassat efter hur det ser ut hemma hos mig, och detta är nog mest tänkt för utomhusbruk pga några konditionsövningar. Men ja, det är det som är det fina med cirkelträning, man kan ta vilka övningar som helst och anpassa det helt efter ens personliga situation med utrustning m.m 

Jag hittade en jättebra sida med massor med olika övningar, för hela kroppen. De flesta övningarna har jag använt mig av ett tag, men la till ett par nya övningar. Gå in och titta själv, och se vad som passar just dig! 

Här har ni i alla fall mig eget träningsprogram, för fri kopiering. 

Lycka till! 



CIRKELTRÄNING.

Antal övningar: 10 st

Läng per/övning: 1 minut

Vila mellan varje övning: 15 sekunder.

Utrustning: hopprep, hantlar, matta, vattenflaska, timer.



1. HOPPA HOPPREP

2. SPRINGA FRAM-OCH TILLBAKA

3. STEP-UP I TRAPPA

4. ARMLYFT I AXELHÖJD M. HANTLAR

5. UTFALL M. HANTLAR

6. SIT-UPS

7. BENLYFT LIGGANDE

8. FÄLLA KNÄN, SIDA TILL SIDA (LIGGANDE)

9. RYGGLYFT

10. PLANKAN

 

 

VILA OCH DRICK VATTEN 2 MIN.

 

UPPREPA 1 GÅNG.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0