Emotionell

Puh. Vilken dag det har vart idag. En väldigt turbulent sådan. Det har vart en väldigt känslomässig dag, på många sätt. Jag har vart lättad, ledsen och arg. I morse for vi till Vidåkerskapellet i Vingåker för att ta ett sista farväl av Fredrik. Det var en så otroligt fin begravning, med en vacker stämning och fin musik. Man kunde känna att det var Fredriks begravning, det var så mycket Fredrik över det hela. Nu har vi släppt taget om varandra, och nu är det dags för dig att bege dig dit nu ska och för oss andra att vandra vidare på livets väg. En dag ses vi igen, det är jag säker på. 

Efter begravningen, så bestämde några av oss att åka och äta lite mat tillsammans. Och det var väldigt trevligt! Roligt att träffa så många av dem man umgicks med förr, synd bara att vi inte träffas oftare och att det blev under en sådan här omständighet. Men det kändes som om vi alla stöttade varandra och man kunde känna det i luften. Att vi hjälptes åt när vi skulle säga farväl. 

Under eftermiddagen så har vi bara vart hemma, Daniel och jag blev lite osams men nu är det löst. Synd bara att man ska hinna säga dumma saker till varandra, innan man förstår varandra. Men nu är det bra, och just nu sitter jag och äter choklad samtidigt som jag tittar på X-factor. Försöker samtidigt hålla borta katternas klor borta ifrån mina ben och armar. De har liksom inte lärt sig att använda klorna på rätt sätt ännu. Tokstollar. Har velat lägga upp en bild på dem, men det är svårt att få dem att sitta stilla! De är överallt, alltid. Men en bild lyckades jag ta när de låg och sov, bebisarna. 

Och nu uppträder Ke$ha i programmet, och jag undrar hur hon ser ut egentligen? Hon är alltid så sminkad runt ögonen, ena stunden ser hon ut som en gammal hagga och andra stunden ser hon ut som en party-frisk tonåring. En osminkad variant skulle sitta på sin plats! 

Nu ska jag ner på golvet och leka med mina kåmpisar.
Och Daniel, jag älskar dig av hela mitt 

På återseende





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0