Det var ett jäkla tjat

Ja, ni som läser en del bloggar och hänger med i skvallret och diverse diskussioner, så har ni hört om diskussionen som Katrin Zytomeirska startade igår genom att kritisera gymmet S.A.T.S nya reklamkampanj. Här kan ni läsa vad Katrin tycker om den kampanjen. Ja, jag känner då att behöver yttra min åsikt i den här diskussionen. För det är så sjukt enligt mig. 

S.A.T.S nya reklamkampanj är riktad till HELA svenska folket, bodybuilders som "jag-tränar-då-och-då", gammal som ung, tjock som smal, kvinna som man, oavsett etnisitet och bakgrund! Ja, ALLA verkligen. Och det gillar jag! För att med träning är det ju som med så mycket annat, att ALLA är OLIKA. Alla har olika mål, erfarenheter och mån av tid. Och jag har alltid fått lära mig att den bästa motionen är den som blir av! Vilket är sant. Jag tänker så hela tiden, och det gör att allting känns mycket lättare. Jag är så förbannat trött på alla dessa hets-diskussioner kring mat, hälsa och träning. Låt alla bara vara. Fokusera på det som är viktigt istället, hälsan. 

För inte fan tror jag att det är motiverande att få höra hur tjock, fet och äcklig man är när man väl ska motiveras till att träna och ställa om sin kost? Vi måste här i samhället prata positivt om träning och den goda folk-hälsan, så att alla förstår det bästa för just sig själv. Fetma är ett växande problem i världen, och det vet alla om. Så varför inte då propagera för alla de risker som fetma orsakar? Diabetes, hjärtproblem, komplicerade graviditeter, problem med leder och skelett? Bara några av problemen. Och några små enkla förändringar kan göra så mycket, och när kroppen mår bättre blir man mer motiverad att fortsätta! För det finns väl ingen som vill dö för tidigt eller medvetet vill må dåligt? 

Summan av kardemumman är att vi måste förstå olikheten och individualismen hos alla människor. Vilka är dina möjligheter och mål? Vad vill du? Hur vill du ha det i framtiden? 

Det är dags att sluta lägga så jävla mycket fokus på kroppen och alla jäkla ideal! Vi är lilla landet lagom, kan vi inte bara vara det när det kommer till ideal också? Låt alla bara vara som de är, och framförallt; vill vara! Alla tjatar jämt om att man ska vara sig själv, men det är väl inte så jäkla lätt om man aldrig får tillåtelse och lov att vara det pga massmedias hets. Lite kärlekshantag här och där? Vad fan gör det? Så länge man själv trivs med sin kropp och att man MÅR BRA av det. 

Det var min åsikt kring denna diskussion. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0