ÅRETS JULSKIVA

Jag har funderat på en sak. Som ni vet så lanserar skivbolagen en ny julskiva varje år? Med massa vackra jullåtar och alla klassikerna! Jag älskar själv julmusik, väldigt mycket! Jag tycker mest om låtarna av "The Real Group". De sjunger i stämmor enbart, och inga andra instrument än deras röster. Otroligt vackert, lyssna själva ska ni få se. Men i allafall, för att komma till summan av kardemumman, så har jag funderat över innehållet på julskivorna. Jag tog ett par exempel från några år och jämförde dem. Och det är i princip samma innehåll varje år, och det har det vart sedan ca 10 år tillbaka. Ni vet ju vilka klassiker jag talar om? JustD, Wham, Carola, Mariah Carey, Chris Rea mfl. Och de har liksom producerat jullåtar som ALDRIG kommer att dö ut!

Så de finns då av självklara skäl med på varenda julskiva, varenda eviga år. Det enda som då och då läggs till, är en låt ifrån en nuvarande kändis där låten har i princip samma handling som de andra låtarna. Och min fråga är då; använder de samma skiva varje år? De lägger liksom bara en låt eller två, ibland. Varje år kommer reklamen om Absolute Christmas, och alla köper skivan (eller är smarta och gör en egen lista på spotify istället som jag nu håller på med i skrivande stund...).

Jaja oavsett så tycker jag i alla fall om julskivorna. Men jag har köpt en Absolute Christmas-skiva och det kommer att bli min första och enda. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0