Är lider ingen brist på förståelse!

Jag hatar blogg.se-appen i mobilen. Den fungerar inte alls. Därav anledningen till min frånvaro. 

Idag var det ett par stycken som gick igång på mitt inlägg på facebook, om sega 85-åringar i kön till biltvätten. Ja, tro mig, jag hade inte förväntat mig något annat. Jag förväntar mig inte att veteran-pensionärer ska vara på hugget och hoppa sig i genom resten av livet, men det är ju därför jag blev en gnutta besviken när jag såg att mannen framför mig var veteran-pensionär. För att jag vet hur långsamma den åldersgruppen människor är. Jag känner nog ingen pigg 85 åring (eller hur gammal han än nu var). Eller jo, en dam kände jag en gång, en dam som var 100 år fyllda och fortfarande levde och frodades. Vet dock ej, om hon lever fortfarande. Men om inte annat, så önskar jag att jag får bli som hon när jag bli veteran-pensionär. En smula förvirrad och dement, men fortfarande med båda förtterna på jorden och med en sprudlande energi i blodomloppet! Det vore något det. 

Som ni vet så längtar jag till pension, och jag kan knappt vänta tills jag är 85 år fyllda! Då ska jag bli en riktig krut-kärring, tammefasen! Jag ska sitta och le bakom ratten, när jag har en kilometer lång bilkö bakom mig pga att jag kör i 50 km/h på en 90 km/h. Jag ska minnsan inte släppa några umgdomar före i kön på ICA, nejdå jag ska se mig över axeln och låtsas att jag varken ser eller hör. Jag ska utnyttja min tendens till förvirring till fullo, genom att glömma bort ett antal viktiga saker. Så som att glömma ställa p-skivan, glömma bort betydelsen av färgen grönt vid ett stoppljus. Jag ska gnälla på butikspersonalen på ICA för att jag fått betala två kronor mer än vad jag egentligen skulle ha behövt. Och jag ska tammefasen se till att söla så mycket som det bara går när jag ska tvätta bilen. Jag ska göra allt i slowmotion, Bara för att jag kan, och har all tid i världen. Men framförallt! JAG SKA TUPP-LURA OCH VILA MIDDAG VARJE DAG! Just because I can. Just nu iakttar jag och lär mig av de äldre. Pensionärerna. Så att jag kan bli likadan. 

Jag betalar skatt och ska ta ut min pension och efter 65, så tänker jag lägga mig på latsidan. Föralltid. 

Så ni som säger att jag inte har någon som helst förståelse för gamla och pensionärer, ni kan ta er någonstans! För det finns ingen som har sådan förståelse för pensionärer som jag har. 85 är det nya 20. De är ju mina idoler för fasen! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0