Slut som artist

Ja, nu är det nog dags för mig att gå i pension, i alla fall över helgen. Ja, men om jag nu skulle gå i pension så skulle jag göra det med ett leende och med flaggan högt i topp! Nu har jag mitt godkänt i matematik B, och det känns så jävla bra! Inte svära, men jävla är det rätta ordet just nu. Jag är så stolt över mig själv, och hör och häpnad så fick jag faktiskt en liten applåd av några av eleverna. De peppar mig, och jag peppar dem. Ömsesidigt!

På tal om att vara stolt över sig själv, igår när jag och Daniel var hemma hos min svärmor och åt mat, så kom vi att diskutera personliga egenskaper. Så alla fick säga tre saker som man tyckte om hos sig själv. Roligt att höra vad andra tycker om hos sig själva! Men det som märktes var att det var svårt att komma på, eller att man var tvungen att tänka efter riktigt ordentligt.
...varför har vi så lätt för att säga allt som vi är dåliga på och kritisera oss själva? Det borde väl egentligen vara tvärt om? Jag tror stenhårt på att ALLA ÄR BRA PÅ NÅGOT OCH ATT ALLA HAR EGENSKAPER SOM MAN TYCKER OM HOS SIG SJÄLV! Bara man tillåter sig själv att tycka om och respektera sig själv. Vad är det för fel på att tycka att man själv är snygg eller begåvad?

Tre saker som jag tycker om hos mig själv:
• jag är en bra lyssnare.
• jag är smart.
• jag är klok.
• ...och jag är snygg!

Vilka egenskaper tycker du om hos dig själv? Självkänsla är något otroligt viktigt! Tro på dig själv!

Puss och kram!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0