Livet är bra härligt, ändå.

Jag har fått mycket beröm och glada kommentarer angående att jag slutat röka. Och det tackar jag för. Jag tackar jag mig själv och boken för. Det är det bästa beslutet jag tagit i hela mitt liv, ibland tvekar jag, men alltid blir jag påmind om att det faktiskt ät det enda rätta. Och det är just det, det är så mycket jag i detta beslut. Visst boken var ett otroligt hjälpmedel, och jag rekommenderar den till ALLA som vill sluta röka. Och ja, enligt mig så fungerar den. Men det är bara jag. Boken har sluta röka-garanti, och likaså "easy-way" klinikerna. Men ja, vill man inte så går det inte. Jag hade 50 % vilja och boken hjälpte mig att bli motiverad till 100 %.

Detta är svårt. Det är svårt. Det var svårt. På fredag har jag levt livet som lycklig-ickerökare i 18 veckor. Det är så lång tid, och jag blir glad av bara tanken, tanken på att jag lyckats ta mig ur ett starkt beroende. Tanken på att jag gjort något helt fantastiskt för min kropp och själ! Tanken på att jag inte längre sponsrar tobaksindustrin med pengar. Tanken på att jag faktiskt är fri, och att jag är lycklig, även fast jag inte längre röker.

Jag har sedan jag slutade röka, blivit väldigt intresserad av rökning, beroendet av nikotin och allt som rör detta ämne. Jag frågar varje rökare, varför de röker. Jag tipsar varje rökare om sluta-röka-boken. Jag älskar att diskutera ämnet rökning! Och jag tycker verkligen synd om alla dessa rökare, som fortfarande är slavar under nikotinets hand. Ni är missbrukare, fast i ett svårt och djupt beroende. Men tro mig, det finns vägar ut ifrån det!

Alla är vi rädda för något, och en rökares största rädsla, är att en dag bli tvungen att leva utan nikotinet. De vet inte hur det är, de vet hur det är att leva med det (eller under det) men de vet inte hur det är att leva utan det. En gång för många år sedan, visste de det, men inte nu. Det är alldeles för längesedan, eller så har nikotinet bara tagit över så pass mycket, så att man förtränger känslan av att inte vara beroende av cigaretter. För en rökare envisas alltid med att deras val är bättre, och resonerar ofta så som om en person som inte röker skulle gå miste om något bara för att de inte röker? Tyvärr, rökare, det är tvärt om. Men ja, det har man inte mod nog att säga förens den dagen man är fri. Rökning är farligt, punkt slut, det vet alla. Och vi behöver inte tjata om det. Men ja, det finns mycket som är farligt. Men egentligen är missbruket av drogen nikotin värre. Vem vill vara beroende av något? Egentligen?

Jag önskar just nu att det blev förbjudet att röka, eller att alla rökare kunde få hjälp med att ta sig ur beroendet. Vi behöver inte förbjuda cigaretterna, det räcker bara med att alla rökare befrias och sen är det ändå ingen som kommer att köpa dem. Så döm inte en rökare, de har det svårt nog ändå. Tänk att leva med en skuld gentemot sig själv varje dag? Man älskar sig själv, samtidigt som man medvetet sakta, sakta försämrar sin egen kropp. Det är ingen som föds till missbrukare, (ja, du rökare, du är en missbrukare!), alla gör vi ett val. Du har ett val, du kan bestämma dig för att bli fri. En sten som lyfts ifrån dina axlar.

Och när du har läst ut boken, så kontakta gärna mig! Jag bidrar gärna med tips, och berättar gärna min egen histioria. Det är alltid roligt att prata med andra som gått i genom samma sak. Och är du en av dem som tvivlar, gör så här: beställ eller låna boken, läs den, och sen kan vi prata!

Köp boken här.

RÖKARE



ICKE-RÖKARE


Stor skillnad? Nej, det tycker inte jag heller. Jag är lika glad utan cigaretterna!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0