Ibland säger det bara klick

Det är helt otroligt. Det blir som ett lyckorus i kroppen. Jag älskar det. Jag älskar att vara bland människor som får mig att skratta, som ger mig kunskap och som uppskattar mig. Jag känner bara ren glädje, för egentligen, finns det något finare än fina relationer till andra människor? Jag tror inte det.

Jag har ändrat mig, eller ändrat mig, det kanske inte jag har. Men jag har bytt inriktigtning, eller ja inte det heller egentligen. Jag har bara lagt till ännu ett val till en högskola. Ett treårigt program på distans, där man läser med inriktning på pedagogik, psykologi och kommunikation. Fruktansvärt intressant! När man är färdig, så kan man arbeta som jobbcoach (eller som coach överlag), kurator, lärare på högskolenivå, arbetsförmedlare, arbeta och hjälpa människor överlag helt enkelt. Jag fick tipset av en kvinna som jag går i samma klass som, på Viadidakt. Hon har sökt utbildningen, och nu har jag också gjort det. Och det känns bra.

Vi får väl se, om jag kommer in. Men det vore roligt i alla fall.
Det visar sig. Vi får se vad det slutar på.

Spännande. Pirr, pirr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0