Protest

Ja, nu är det mitt huvud som protesterar. Det värker, bultar och lever sitt eget liv där uppe. Ja, idag har min dag bestått av protest. Jag har tillbringat stora delar av dagen i Flen utanför Migrationsverket, tillsammans med ett 60-tal elever. Anledningen till att vi var där, var för att demonstrera och protestera mot ett beslut taget av de högre uppsatta i vårt land, och som sen har gått vidare till migrationsverket. Fallet handlar om en familj här i Vingåker som eventuellt ska bli utvisade till deras hemland Irak.

Och vi var där med plakat och skyltar! Jag var inte del i själva demonstrationen, utan jag var mest där som ett stöd. Ungdomarna skötte sig galant och allt gick rätt till! Och allt blev toppenbra! Kan det vara så att jag har världens bästa arbetsplats och jobb? Ja, jag tror tammefasen det!

Ni är fenomenala, allesammans!

Nu ska jag duscha och sova bort denna förbannade huvudvärk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0