Pissed off!

Kalla mig omänsklig, kalla mig elak, kalla mig diskriminerande, ja kalla mig vad fan som helst, men jag är jäkligt förbannad och irriterad! Jag ser just nu på en fruktansvärd dokumentär, om en kvinna vid namn Mayra Rosales ifrån Texas, som väger 474 kg. Dokumentären har de döpt till "världens tjockaste mördare", och anledningen är att hon har tagit på sig skulden för sin två-åriga systersons död. Men i själva verket är det hennes syster, mamman till barnet, som dödade sin egen son. Och på grund av Mayras storlek så tyckte de båda systarna att det lät som en bra idé att låta Mayra ta på sig skulden. Yeah right. Och nu har sanningen kommit fram, och nu ska det hållas ännu en rättegång för att åtala mamman istället.

Ja, det finns många bidragande faktorer till min ilska och irritation. För det första, så är jag grymt förbannad på en mamma som medvetet slår ihjäl sitt eget barn, och sen har mage att gå och skaffa sig ännu ett. Endel människor borde verkligen inte få skaffa barn! Den stackars pojken fick inte leva mer än två år, innan denna djävulsk elaka kvinna kom och tog livet ifrån honom! Och nu när rättegången ska hållas, så har mamman helt plötsligt försvunnit spårlöst. Om du har modet att slå ihjäl ditt eget barn, så kan du väl ha modet att ta straffet också! I detta fall, kan jag faktiskt överväga tvångssterilistering som straff. Inte mer än rätt!

Det andra som gör mig irriterad, är den här förbannade Mayra. Människan väger 474 kg, alltså nästan ett halv ton! Och vart gick det fel någonstans? För jag tvivlar på att hon inte har orsakat detta själv. Fettma är en sjukdom, och det sticker jag inte under stolen med, men detta är inte fettma, detta är något mycket mer extremt! Hon är världens fetaste människa, och ännu har inga varningsklockor ringt? Och behöver jag tillägga att hon fortfarande går upp i vikt (!) Jag tycker så fruktansvärt synd om hennes man, som frivilligt ägnar hela sitt liv åt att hjälpa sin fru. Han hjälper henne med ALLT! Till och med att bajsa. Det är sjukt. Jag förstår inte hur det kan bli såhär! Och för att denna människa ska kunna ta sig ur huset, krävdes det att de sågade ut henne ur huset och därefter 20 män för att kunna "knuffa henne ut ur huset". Helt sjukt. Hon säger att hennes liv är jobbigt, och det tro fan när man väger ett halvt ton och inte har vart ute ur huset på flera år! I detta fall, kan jag fan inte förstå att samhället ska hjälpa henne. Eller jo, det förstår jag. Men hon har väldigt många människor att tacka, för att de hjälpt henne att överleva! Alla är lika värda, men hur kan man göra såhär emot sig själv? Jag förstår att det kan gå ut för, men varför ingriper inte anhöriga? Det är faktiskt okej att säga till en närstående, att personen börjar bli lite för tjock. Då hade hon kunnat fått hjälp, INNAN hon slog ett världsrekord...

Nu har hon som tur är gått ner 203 kg. Hon är påväg åt rätt håll.
Och hennes syster fick sitt straff. Nu är jag inte lika arg längre.


Kommentarer
Postat av: Therese

Fast inte behöver du tycka synd om hennes man, för som du själv skrev så gör han ju det frivilligt.... Dessutom så sitter han ju tillsammans med henne och äter allt detta onyttiga. För nog måste han också ha del i detta, för nån måste ju servera henne all denna mat. För hon är ju inte kapabel att själv servera sig....

2012-06-29 @ 17:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0