Nationaldag

Men en dag som många andra. Men inte här i Vingåker, Daniel och jag vaknade i morse av att en parad stormade förbi vårt sovrumsfönster med glada toner! Klockan var då halv två, inte morgon, men i alla fall. Den sjusovande tonåringen kommer aldrig att flytta ur fröken Emmas kropp!

Men idag har jag och D städat vårt andra och sista förråd, och nu har oreda och hullerombuller ersatts av fina banankartonger. Vi är på väg! Sedan har vi även hunnit med att handla mat. Vi åkte till Coop lövåsen, bästa affären i Katrineholm! Vi fick varsin ros av kvinnan i kassan, som tack för besväret. Höhö. Nu har vi ett välfyllt kylskåp med mycket smaskigheter i! Visst känns det alltid lite bättre när man har ett fullt kylskåp?!

Och nu är jag inne på min favoritsysselsättning, att äta. Jag har gått och nallat jordgubbar ifrån kylskåpet hela kvällen... Finns det något godare än svenska jordgubbar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0