Engagemang

Det finns beslut som man ej förstår sig på, som helt enkelt makes no sense. Beslut som vi ALDRIG kommer att förstå eller stödja. För när beslutet handlar om att någon man tycker och bryr sig om kommer att tas ifrån en, så känns allt hopplöst. Alla blir på något sätt involverade, och har man inte en personlig relation till personen, så slår förnuftet och medmänskligheten in. För alla kan tänka sig in i situationen, precis alla.

Och engagemanget har vart enormt stort idag. Och det är så fantastiskt roligt att se! Allting handlar om att det är två elever på skolan som ska utvisas efter 7 år i Sverige. Jag lovar, deras klasskamrater och skolkamrater kommer att kämpa in i det sista för deras skull! Allt för att de ska få stanna. Åtskilliga namnlistor, intervju med lokaltidningen och förhoppningsvis så kommer de att få stanna här hos oss i Sverige! När det kommet till invandrarpolitiken så står inte allt rätt till här i Sverige...

Idag blev jag ännu en gång påmind att detta är MITT yrke! Jag älskar mitt jobb. Ett mer givande yrke får man leta efter. Tack till alla elever på Vidåkersskolan, som hjälpt mig att hitta mitt yrke. Ni är bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0