Vuxen-göra

När är det tänkt att jag ska vakna till egentligen? Jag har vart uppe en och en halv timme och jag är fortfarande trött som en sengångare. Kanske dags att bli kaffe-drickare på riktigt? För detta håller ju inte. Klockan 12 ska jag innfinna mig i klassrummet för engelska och samhällskunskap. Men jag tänkte gå dit lite tidigare så att jag kanske hinner räkna några mattetal innan lektionernas start.

Planerna för resten av dagen, ser ut att innehålla ganska så mycket Ida. Först ska vi som vår veckotradition simma några längder, och röra lite på fläsket. Och sen får vi se. Eventuellt så blir jag nog kvar några timmar i stan, om inte över natten, för här hemma ska det lanas... och det har jag ingen lust att delta i. Då är det mycket roligare att umgås med Ida!

Inte för att jag vill lämna soffan. Men jag är rädd att jag måste. Varför kan jag inte få leva livet som liten, då man slapp vuxen-saker, så som skola, jobb och andra oviktiga saker? Blä.

Har lite djupa texter på gång. Håll utkik. Jag känner
för att för att gå ner lite på djupet, i några ämnen.


På återseende! Ta hand om er och varandra.


Soffmys.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej, vad kul att du skrev :)

Jag och min sambo bor i en 2:a på drygt 65 kvadrat på 5:e våningen, vi har aldrig haft problem med att vi bor i lgh för att vi har en stor hundras. Många anser att det är "fel" att ha hund i lgh (främst folk på landet) men det är inte i lgh man motionerar hunden, utan utomhus. Nu motionerar vi inte Aske eftersom han bara är 3 månader gammal (man ska vänta med "motion/koppelpromenader" tills njuffen blivit över 1 år gammal, tills dess ska man bara lufsa runt på gården tex och inte utsätta hunden för slitage om man får presentera det så) utan vi lufsar bara runt på gården här ute. Har ni hiss där ni bor? Valpen får nämligen inte gå i trappor eftersom det sliter väldigt mycket på höfter och leder, bor man i lgh måste man ha hiss för den lilla valpen blir lätt väldigt tung att bära :)



Jag har aldrig upplevt nåt problem med att bo i lgh och ha njuffe, vår förra som blev 11 månader (avlivades pga grav HD i höstas) vägde 65 kg och var rätt stor för sin ålder men han var aldrig i vägen, busar gör man ute, inne ska det vara lugnt, det får man lära hunden så att det inte är kaos inne. Så länge man har hiss så funkar det jättebra! Det enda "jobbiga" är när man ska göra valpen rumsren, då är det mycket spring i hissen och ibland händer olyckor på vägen ut, det är inte som att öppna altandörren ut på trädgården liksom :)



Vad kul att ni funderar på att skaffa en, är det bara en tanke i dagsläget eller har ni börjat kolla på kennlar?



MVH Sandra

2012-01-19 @ 18:25:20
URL: http://djurtokigasandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0