ÄNTLIGEN ICKERÖKARE!

Idag har jag vart en lycklig ickerökare i EXAKT en veckas tid. Oj, det kanske jag har glömt att säga? Nej, jag valde bara att inte säga något. Men nu vet ni.

...och på tal om rökning. Så är jag jäkligt sugen på att starta en sluta röka-grupp på skolan. Jag vet att det finns så många ungdomar som röker på skolan, och det är så synd. Och jag tror att det är nu man ska "haffa" dom, innan de sjunker för långt ner i beroende-gropen. Det är NU de behöver hjälp att förändra deras tänkande kring rökning. Och jag tycker att det vore så förbaskat roligt att få leda en sådan grupp! Nästa vecka tänkte jag prata lite mer med chefen och sedan se hur stort intresset för gruppen skulle vara. Kanske göra en liten intresseanmälan? För att jag tror, att ju fler namn på en intresselista, desto större chans till att det går i genom.

Roligt när man får lite nya idéer och tankar! Det finns inget ont, som inte för något gott med sig.

Men jag känner att jag måste förbereda mig lite. Måste fundera lite kring, hur jag ska lägga upp allt, vad jag ska säga, hur jag ska nå fram till ungdomarna, vad målet med "gruppen" är etc...






Kommentarer
Postat av: Linnea Qvarnström!

MEnar du t.ex att sätta upp en lapp på torget och på så sätt ha en "anmälan"? Om det är så du menar så tror jag inte att det kommer gå fullt ut. Personerna som röker i den åldern är väldigt omogna och nonchalanta och bryr sig inte. Dom skulle bara riva ner lappen. Det du kan göra är att snacka lite med dom när du har lektion. Alltså, att du tänker göra en sluta-röka-grupp. Och kanske prata lite om det du funderar på att göra. Ge argument till varför man ska gå med i gruppen :)

Ha det bra Emma! Kram Linnea!

2012-01-13 @ 21:15:33
URL: http://www.lqvarnstrom.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0