Middagstips: Fisksoppa

...det blev inte mycket till planering för min andra halva. Eller det blev en liten gemensam planering, samtalet såg ut ungefär såhär:

Jag: Vad ska vi äta ikväll?
D: Ehmm... Jag vet inte. Mina förslag duger ju aldrig.
Jag: Jodå, klart att de gör. Bara det är nyttigt, mättande och gott.
D: Då köper jag potatis.
Jag: Ska vi bara äta potatis?
D: Nej, falukorv också.
Jag: Låter inte så nyttigt. Jag vill ha fisk. Vill du ha fisk?
D: Okej, visst.
Jag: Då kör vi på det. Gillar du fisksoppa?
D: Njae. Men visst, jag kan testa.
Jag: Då kör vi på det också.
--- slut på samtalet ---

Så fisksoppa fick det bli kväll. Jäklar vad gott det blev, ett recept som jag VERKLIGEN kan rekommendera! Inget krångel, bara enkelt och jäkligt gott. Och tro mig, jag tycker inte om de minsta krångliga recept. Ju enklare, desto bättre! Receptet hittar ni här.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0