Jag tror att jag har gått och fått dåndimpen.

AHA! ÄNTLIGEN! Fick äntligen napp. Efter mycket mail fram och tillbaka. Jag mailade en kennel som föder upp Newfoundland, i Nora. Och hon som är ägare av kenneln lät väldigt positiv till mitt mail! Hon tyckte att ALLA EVENTUELLT blivande hundägare, borde vara lika kloka som oss. Höhö. Och att det även är klokt att åka och hälsa på, på kenneln när det inte finns några valpar, utan bara vuxna hundar. Med tanke på att en Newfoundland, blir ganska så stor. Att se en valp och en vuxenhund, är som natt och dag! Men jäklar vad spännande det ska bli. Hoppas att vi får komma och hälsa på snart, snart, snart. Jag behöver det. För jag har gått och blivit helt besatt av Newfoundlands, och hundar överhuvudtaget. Har till och med knåpat ihop en lista på för och nackdelar med att ha en hund, och jag har även kollat upp ungefärliga månads och årskostnader för en Newfoundland.

Jag anser att Newfoundland är världens finaste hundras! Och har vart min drömhund, sedan jag var liten. Och är det någon mer som är intresserad, av en Newfoundland eller någon annan hundras. Så kika in på Svenska Kennelklubbens dottersida, köpa hund. Där finns det massor med information om allt som rör hundköp och blivande hundägare. Det finns även en sida, som presenterar de vanligaste hundraserna i Sverige. Vad man ska tänka på med de olika raserna, hur de är som ras etc. Mycket lärorikt!


En sådan här vacker skapelse, hoppas jag för allt i världen blir min en vacker dag.
Jag tror att vi skulle passa som handen i handsken, Bernard och jag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0