Jag har hittat rätt.

Ja, träningsvärken har inte släppt, snarare tvärt om. Min gång ser lite annorlunda ut, mot vad den brukar göra. Höhö. Och eleverna frågar mig ständigt, om jag lider av knäproblem eller dylikt? Haha. Ännu en en dag på Vidåker är avklarad, men det har gått bra! Synd bara att det är så många som kastar bort sin skolgång, på grund av skolk, grupptryck och för att viljan att lära sig något helt enkelt inte finns. Jag vill hjälpa, så att de hittar tillbaka igen. Så att skolan blir en plats de VILL vara på. Ofta så ligger det mycket mer bakom, men det är inte ofta som man ser det. Jag vill hjälpa, så att de hittar tillbaka igen. Jag önskar bara att det fanns mer som jag kunde göra. Och det finns det. Jag SKA utbilda mig till lärare. Finns det något roligare yrke? Varje dag på skolan, har sin charm. Det är så roligt att prata med eleverna, och höra deras åsikter och tankar. Det ger mig så mycket. Jag tror verkligen att jag hittat rätt.

Nu ska jag bege mig in till Katrineholm, för en simtur tillsammans med min motståndare i tävlingen - Ida.

På återseénde!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0