I-lands problem

Ja, problem det finns det så att det heter duga. Sen finns det ju givetvis olika grad på problemen, allt ifrån katastofalt till ja en liten, liten prick i ingenstans. Men sen är det givetvis så att problem är ju olika stora för olika människor. Att jag går och bryter ett ben kan innebära katastrof för mig, men kanske inte för en person som brutit båda benen 3 gånger. Förstår ni vart jag vill komma?

Jag får höra mycket om problem på jobbet, alla av olika grad. Jag är inte varken kurator eller psykolog, men ja problem det får man även äran att lyssna på ändå. Men jag gillar problem, alla av olika grad. Jag tror på att alla problem går att lösas, oavsett hur stort eller litet problemet är eller verkar. Sen kanske min optimism också beror på att jag själv anser mig vara en bra lyssnare? Jag tycker om att lyssna på allt människor säger, även problem. För rätt var det är, så är det någon som behöver ett råd eller bara kanske vill få prata av sig lite. Men man vet kanske inte alltid vad man ska säga, om det är rätt eller fel. Men oroas inte. Ibland betyder det mer att en person bara tar sig tid och faktiskt lyssnar, och inte bara hör.

Så människor, var lyhörda och omtänksamma! Det kommer vi långt med.
Ta hand om er.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0