Dag två

Hejsan på er!
Idag är det den andra januari tvåtusentolv. Vilket innbär att jag började mitt "nya" liv igår. Och hittills har det gått riktigt bra tycker jag. Visserligen så har jag inte gjort så väldigt stora förändringar, men många bäckar små som man brukar säga! Det viktigaste för mig, det är att jag mår bra och gör det på mitt sätt.

Min tanke, är att jag ska skriva ut mina mått, så att även ni kan se förändringarna! Den första dagen varje månad, ska det mätas och vägas för att se resultaten. Oavsett om det gått upp eller ner, så kommer jag skriva ut måtten. Och det roligaste vore, om fler blev peppade att göra samma sak! I vårt samhälle, så finns det inget som heter lagom. Men lagom är ett så vackert ord. Som jag ofta använder mig av! Detta ska bli mitt nya lagom-liv.

Antingen så är vi för smala och nästan början till ätstörningar, eller så väger vi för mycket och då blir det för mycket av det goda istället. Men ja, jag anser att lagom är precis däremellan. Och det tror jag att vi människor mår bäst av. Att vara lite sådär lagom. Inte för många kärlekshantag, men kurvor har väl ingen dött av? Inte för många benkotor som syns, utan vi försöker att hålla det finns där inom oss, där det hör hemma!

Lite skämt åsido, så finns det faktiskt de människor som lider av ätstörningar, både uppåt och nedåt (som både äter för lite och som äter för mycket). Och då kan man behöva man professionell hjälp! Ville bara förtydliga det.




Nåja...
Mina mått, 1 Januari (Ålder: 21 år, Längd: 178 cm).
Vikt:
77 kg.
Midjemått:
97 cm (precis i jämn höjd med naveln).
Mitt mål är att jag ska gå ner till 70 kg, och minska midjemåttet till ca 85 cm. Eftersom att jag är så lång!
Jag ska även försöka fiska till mig mina medtävlandes mått. Får se hur bra det går.




Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, byta om och ge mig ut på en promenad. Tror det blir Kjesäter och tillbaka...






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0