Snälla, sluta anspela på sex.

Jag blir så irriterad. Det läggs upp bilder till höger och vänster, och det som nu överlägset dominerar är tjejers Iphone/Webcam-bilder på bl.a deras "intima tatueringar". Visst, sidan (mellan brösten och ryggen) är väl kanske inte så speciellt intimt område, men om tjejen ifråga inte har BH på sig så ja... Jag har inget emot naket. Jag gillar själv att springa runt naken! Men ja, det känns som om det är så uppenbart vad för kommentarer dessa människor vill få. Detta gäller väl även killar, men ja, dessa bilder är mest populära när det kommer till det kvinnliga könet. Har jag märkt. Många av statusuppdateringarna på facebook, anspelar på just sex. Sex säljer, det är en sak vi aldrig kommer att komma ifrån! Men min största undran kring detta, är: är alla dessa bilder och statusuppdateringar tecken på fruktansvärt dålig självkänsla? Eller är det bara så att de faktiskt vill visa upp sig, att allting egentligen bara handlar om uppmärksamhet? Eller är det bara för många, en kul grej?

Min personliga åsikt är att det irriterar mig. Enligt mig, så skriker det osäkerhet och uppmärksamhetssökande om bilderna! Sex är alltid "hett" ämne, oavsett situation eller åldersgrupp. Ibland kan ämnet sex vara spännande och skapa stark nykfikenhet, och i många andra fall så kan det skapa känslor som osäkerhet, skam och folk blir upprörda. Ja, summan av kardemumman är ju den, att om du vill ha kommentarer och uppmärksamhet på facebook, så ska du inte lägga upp en bild på en fot eller ett lår. Nej, krångla då istället med att ta en "visa-inte-för-mycket-men-inte-heller-för-lite-bild" på del av din kropp som gränsar till en intim kroppsdel. För det ska minnsan inte vara utvik, nej det ska fortfarande vara stilfullt och snyggt. Jo ja tackar ja. Min åsikt kring detta är att, antingen så är man naken eller så är man inte det. Jag brurkar ofta förespråka ordet lagom, men i denna diskussion så existerar inte det ordet. Inte alls.

Och sen kan ni också svara på en sak. Tror ni att det finns någon där ute, som det INTE pirrar till lite i, när man hör äckligt-låten med Ansiktet? Eller vill du ligga med mig då, om sanningen ska fram?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0