Planering

Jag måste bli bättre på att planera, för just nu känns det som att jag går runt i min egna lilla värld. Där jag varken vet ut eller in, och det känns inget vidare. SÅ därför ska jag nu försöka att planera min tid lite bättre, för att jag ska må bättre både psykiskt och psykiskt.


Från klockn 08.00 till klockan 15.00 varje dag, så är jag i skolan (för egen del) och pluggar eller så jobbar jag. Jag har tänkt att jag ska försöka att lägga mig i sängen senast klockan halv elva, varje kväll. Så från det att jag slutar skolan eller att jobba, så har jag ca 7 ½ timme fram till att jag ska sova. Så jag har tänkt dessa timmar, ska jag ägna åt att plugga, äta och ta hand om mig själv = göra saker som jag VILL göra.

Varje dag har jag tänkt att jag ska ägna en timme åt att plugga. Det går åt två timmar till att laga och äta mat. Och sen vill jag hinna träna minst en timme varje dag. Det är egentligen inte så mycket som ska hinnas med, så hur kan det komma sig att timmarna aldrig räcker till? Hur kan sju och en halv timme vara för lite tid? Vad gör jag med de 3 timmar som återstår egentligen? Ja, det kan man fråga sig. Men från och med idag så ska de ägnas åt att ta det lugnt, och bara vara.

Jag har aldrig vart en människa som är mycket för planering, men det ska bli lite ändring nu. Skönt att veta att jag är ledig 3 ½ timme per dag.


Nu ska jag återgå till arbetet. Hoppas att ni får en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0