Bli ickerökare

Jag bytte ut cigaretterna emot att konstant prata om hur bra ickerökning är. Från ett beroende till ett annat. Jag kan inte påstå att boken som jag läste hjärntvättade mig, snarare tvärt om. Boken gav mig en spark i baken, så hårt att jag flög in i landet "icke-rökare", och här vill jag stanna för all framtid. Det finns ingen återvändo, eller det finns det, men jag vill inte återvända. Jag vill vara kvar i min icke-rökare-kropp. Jag vill varje dag i resten av mitt liv, vakna upp och känna mig icke-sugen. Jag vill varje kväll gå och lägga mig ren och fräsch. Jag vill varje minut av varje dag lukta gott. Jag vill varje dag smaka gott i munnen. Jag vill varje dag slippa känna smuts och äckliga partiklar i mina luftvägar. Jag vill varje dag, för resten av mitt liv, ha makten och styrkan att vara ickerökare.

Många brukar säga, att "om jag vetat att det skulle vara så här lätt att sluta röka, så hade jag gjort det för längesedan". Men jag vill hellre säga "om jag vetat att det skulle vara och kännas så här att vara ickerökare, så hade jag aldrig börjat". Ni där ute, ni människor som fortfarande röker, ni vet att ni kan. Allting handlar bara om rädsla, rädsla för att faktiskt bli icke-beroende. Så gör slut på ert lidande, en gång för alla. Ta det beslut, som kommer att förändra hela ert liv föralltid. Gör som jag, sluta rök. Gör er fri ifrån beroendet, skippa nikotinläkemedlen och slå er fria. En människas vilja och styrka är starkare än allt världens nikotin tillsammans! Sluta inte för att jag säger det, eller för att ni borde. Sluta för er egen skull. Gör er själva en tjänst. Välj att leva resten av ditt liv, som en oberoende.

Nikotinet kommer ALDRG att släppa taget om dig, det kommer att bli du som blir tvungen att släppa taget. Men låt det inte bli ett "till döden skiljer oss åt" löfte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0