Tillfredsställa min behov

Jag är en människa som tycker mycket om listor, listor av alla dess slag. Jag skriver listor kring det mesta, matlistor, handla-listor, att-göra-listor, budget-listor... you name it. Jag tycker att det är ett smidigt sätt att komma under fund med huvudets tankar och strukturera upp lite grand. Ibland fungerar det, ibland inte. Nu är jag inne på min favoritlista, "saker som jag behöver och ska köpa nu när jag får en extra fin-fet lön". Jag är en person som SÄLLAN unnar mig saker, jag kan inte ens minnas den gången som jag sist köpte kläder? Sist som jag klippte mig, var ett år sedan. Jag vet ej vad jag lägger pengarna på istället, men ja i sjön åker de ju i alla fall. Så det vore kanske bättre att investera och låsa pengarna i kläder eller dylikt?

I alla fall. Jag har knåpat på min lista hela dagen. och nu börjar den bli lång. Det är mycket saker som jag behöver. Jag ska t ex klippa mig nästa vecka, min årliga klippning som jag brukar säga. Det behövs inte oftare. Och nu ska det bli page. Åh, så snygg jag ska bli i huvudet! Det är en av mina punkter på listan. En annan är att jag ska köpa lite nya kläder, smink, accessoarer, en ny väska, lite prylar till träningen osv. Visst, jag har verkligen inte råd med allt på en och samma gång, men ja jag skriver upp och bockar av vart efter. Förhoppningsvis är jag färdig till årsskiftet...

Jag ser detta som en chans att unna mig. Jag behöver detta nu, och då ska det bli så! Sen ska jag även försöka att spara lite. Det behövs det också. Nu ska jag snart tillfredsställa ett annat behov, och det är sömn. Jag ska numera försöka att utgå ifrån mina behov och vad JAG behöver. Skönt att vardagen har tagit plats igen.

Förresten, såg ni premiären av Dallas tidigare ikväll? Mycket bra serie. Jag önskar att jag var född lite tidigare, så att jag kunnat få se J.R som ung.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0