FÖR ärliga barn

Barn, det kan nog vara den ärligaste gruppen människor! Idag så fick jag en kommentar ifrån min sambos systerdotter, Alice, så här sa hon: 

Alice: "Emma, vad har hänt med din mage?!" 
Jag: "Ehm... Jadu, det blir så här när man äter och dricker men inte rör på sig så mycket".
Alice: "Jaha! Är det, det som du har pysslat med"! 

Haha. Jag kunde inte låta bli att skratta. Andra gånger brukar jag kunna bli riktigt sur, till och med på barn, när de slänger ur sig en sådan kommentar. Egentligen är min åsikt kring detta, att man ALDRIG får kommentera andras magar. Men i detta fall, så har hon lite rätt. Ja, Emma vad har hänt med din mage? Och mamma som frågade mig här om dagen om jag gått ner i vikt... Pfft, så länge varade den lyckan. Det var inte så längesedan som en annan liten flicka frågade mig om jag var gravid. Och mamman bara ryckte på axlarna och gav mig blicken "är inte barn för roliga ibland". Min blick svarade "nej". Varför säger man som förälder inte till sitt barn att sådär får man INTE UNDER NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER säga? Oförskämda jäkla unge (eller ska jag säga förälder..). 


Om jag någonsin får barn, så ska jag fasen uppfostra dem! Någon ordning får det minnsan lov att vara. Bara för att det är barn som säger eller gör något, så innebär INTE det att det är okej. Helsike heller att jag tänker ha överseende med barns tokiga beteende. Är jag lite barnilsken kanske? Jo, jag tror det. 

Men om du skulle vilja veta sanningen kring hur du ser ut, eller om du ser tjock ut i den där klänningen fråga då ett barn. Ärligare svar går inte att få. Väninnor eller grabbgänget kan slänga sig i väggen. Varför jobbar det inte barn i klädbutikerna undrar då jag? Då skulle det bli andra bullar. Då skulle alla klä sig efter vad som såg bra ut på en, och jag tror att alla skulle vara skitsnygga. Barn är jobbiga, men jag kan ändå inte låta bli att älska deras ärliga sida. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0