Ett nytt kapitel

Ett nytt kapitel håller på att ta fart, idag faktiskt. Just nu. Det har blivit dags för oss att lämna Bondegatan 5 och bege oss mot nya trakter. Vi är färdiga med vingåker (förhoppningsvis...) och nu är det dags att lämna det bakom oss. Det låter som om vi aldrig ska återvända, men vi har ju vår släkt och vänner här. Men jag ser det lite som att lämna att sjunkande skepp, för jag tror inte det kommer att bli mycket mer av Vingåker. Det är en liten håla på kartan och här vill ingen bo. Jag vet inte om odensbacken-trakterna är så mycket bättre, men det är i alla fall nytt och fräscht. Vingåker är något jag kan besöka, men inte bo i. En ort som är fyllt med knark och alkohol och brottslighet. Och det känns tragiskt, att känna rädslan av att några inte kanske kommer få uppleva sin 25 eller 30 årsdag. Jag hoppas givetvis på en förbättring, och att jag min rädsla har fel. Men Vingåker är en ort som gett mig många vänner, minnen och en pojkvän. Tack för den här tiden. Hade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0