The times are changing

Det är helt otroligt. Vuxenpoängen bara stiger och stiger här hemma hos oss! Det började med att jag och min halva hittade ett jättefint hus på hemnet.se, igår kväll när vi egentligen letade efter lediga lägenheter/kedjehus i centrala Örebro. Huset är praktiskt taget perfekt för oss två, enligt mig. Det kostar inte allt för mycket, det är precis nyrenoverat både ut-och invändigt, bra uppvärmningssystem och JÄTTESTOR trädgård. Så idag ringde jag mäklaren, och bokade tid för en visning. Och jag har även vart nere på banken och bokat en tid för ett förhoppningsvis lånelöfte. Mycket spännande! Så nu håller vi tummarna för att huset är lika fint i verkligheten som på bilderna, och att det verkligen är i ett så bra skick som det verkar. Hoppas, hoppas, hoppas.

...och det som givetvis ligger i baktanken är att jag ska bygga en stor hundgård, och skaffa mig en eller ett par fina Newfoundlands-hundar! Min dröm ska bli sann, det har jag bestämt.

Men nu och några veckor fram över, så är det plugg, plugg, plugg, plugg, plugg som gäller. Och träning förstås. Det är tröttsamt att vara tvungen att att prioritera, men det är nödvändigt! Så kära vänner, när ni har glömt bort hur min röst låter, så är det dags för er att dra mig ut på en fika eller dylikt. Så att jag inte drunknar i plugg. Risken kanske inte är enorm, jag känner ju trots allt mig själv...







Kommentarer
Postat av: Sandra

Lycka till med kåken :) Jag och min sambo är på jakt efter en lgh på markplan med uteplats (villa i Sthlm har vi inte råd med, haha) - en njuffe älskar att ligga ute och lata sig om dagarna :) Har ni bestämt er för kennel än?

2012-04-19 @ 16:53:27
URL: http://djurtokigasandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0