Jag har en dröm

Min absoluta dröm, är att en gång i livet kunna försörja mig på att skriva. Svenska språket är så otroligt viktigt, och därför har jag beslutat mig för att utbilda mig till svensk-lärare. Jag vill lära ut det viktigaste medel vi människor har, språket, jag vill lära andra människor svenska språket. Det är min dröm. Just nu läser jag upp mina ämnen, så att jag till nästa år ska kunna söka till lärarhögskolan. Jag ska bli lärare, och så är det bara.
Jag jobbar, sedan två år tillbaka, som outbildad lärarvikarie på en högstadieskola där jag bor. Jag kan bara uttrycka mig med ett enda ord, det är fantastisk. Det som eleverna ger mig, det är något som inte går att beskriva. Och om jag kan ge dem något, så är det ännu mer fantastiskt. Jag har aldrig vart så säker på detta som nu. Mitt tecken som jag väntat på, det kom i fredags. När jag fick höra: "Emma, du är bäst", utav en elev. Dessa ord värmde, väldigt mycket. För då visste jag, att jag har något att ge.

Jag är en person med mycket åsikter och tankar. Jag har under hela mitt liv, alltid haft skrivandet ett stenkast bort. Och jag började för ett tag sedan, att skriva min egna "bucket list" och där har jag med, att jag en gång i livet ska skriva minst en bok. Men tills dess, så får ni nöja er med mina inlägg. Men se dessa inlägg som en början på min bok. Jag bryr mig inte om hur många exemplar som boken säljer, utan jag längtar efter känslan när jag en dag står och ser upp mot min fjuttiga samling böcker, och ser MIN EGEN BOK.

Författare: Emma Karlsson.


Kommentarer
Postat av: Korrekturläsare

Ta en kurs i meningsuppbyggnad också. Håll koll på kommatecknen, det finns regler för var man kan placera dessa. Sedan är det bara att köra hårt! Jag köper boken på pocket.

2011-12-11 @ 23:58:53
Postat av: Agnes

Jag köper den boken!

2011-12-12 @ 20:37:21
Postat av: Amanda Gustafsson, gammal Vidåkerselev

Du var en av vikarierna som man blev glad när man fick ha! Tror verkligen på dig som lärare! Kramar :)

2011-12-12 @ 20:40:42
URL: http://amandaagustafsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0