Finn-upp

Idag introducerades projektet Finn-upp i skolan. Det är vissa årskurser och klasser som kommer att pyssla med detta projekt under en veckas tid. Projektet går ut på att de ska sätta sig in i rollen som uppfinnare. Idag fick eleverna brain-storma idéer, för att sedan se om det går att vidareutveckla. Eleverna fick se över sin vardag och hitta problem, som de sedan ska hitta på lösningar till. Det kan vara allt mellan himmel och jord, mycket spännande tycker jag! Allt blev kanske inte så seriöst, men det är inte precis blodigt allvar. De får bara en chans att förverkliga sina idéer och drömmar. Och vem vet, de kanske till och med kan tjäna en hacka på det?

Jag smittades lite av elevernas entusiasm över detta, så jag har redan nu börjat fundera lite kring uppfinningar. Jag har ett par idéer på lager, och vem vet? ...en vacker dag kanske det är just du som använder dig av MIN uppfinning?! Även denna sak står med som en av mina punkter på min "bucket-list"; att uppfinna en sak!

Författare: Emma Karlsson.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0