Det nya projektet

Mitt nya projekt kommande år, är min hälsa. Och jag gör det enbart för min egen skull. Viktnedgång och minskat midjemått.

Jag har aldrig haft dåligt självförtroende gentemot min kropp. Jag tycker att jag duger som jag är, helt enkelt. Men jag har under senare tid tyckt att det kan behövas lite förändringar.
Allting började med, när jag var och handlade på HM för ett par veckor sedan. Jag strosade runt i butiken, och hittade en jättefin svart tight klänning. Jag hade hittat MIN den-lilla-svarta. Plusset var också, att det inte var speciellt dyr. Så jag haffade klänningen i två storlekar, 40 och 42, och styrde kosan emot provrummen. Jag hann knappt få av mig kläderna, så ivrig var jag över att få på mig den vackra skapelse som jag just hittat. Jag öppnade dragkedjan i ryggen och stoppade ner fötterna i klänningen. Och jag började dra på mig den. Men jag kom inte långt. När jag skulle passera höfterna, så tog det bara stop. Och då kom jag på "detta är ju en stl 40, och de brukar ju vara lite små...". Så jag krängde av mig klänningen och tog nästa storlek istället. Jag gjorde samma procedur igen, och voilá jag kom över höfterna. Men när jag väl fått på mig klänningen, och jag är i full gång med att posa, så ser jag. När jag står i profil, så ser det ut som jag är gravid! Tanken "det måste nog vara ett väck på klänningen", men icke sa nicke. Det som putade ut, det var min mage. Eftersom att jag inte ville roa mig med att gå och dra in magen, varje gång jag skulle använda klänningen, så hängde jag tillbaka den.

Jag tycker att alla får se ut som de själva vill, bara man är nöjd själv. Men jag är inte längre nöjd med mig själv. Eller jo, det är jag, men jag tycker att min kropp kan behöva lite justeringar. SÅ, för att komma till kritan, så har jag bestämt mig att jag ska gå ner i vikt och minska mitt midjemått. Men det ska ske på ett hälsosamt sätt. Jag ska inte banta och jag ska inte svälta mig själv. Jag ska bara ändra om mina kost och motionsvanor lite grand.

Och detta hälsosamma tänkande, har resulterat i en vikt och centimetertävling mellan mig och Daniel. Och efter ett beslut igår, så ska jag även tävla med Ida. Det vi har slagit vad om, är 500 kronor. Som den som minskat midjemåttet mest, får ta del av. Och ligger jag i nu, i sex månader fram över så kan det bli jag som blir 1000 kronor rikarie den första juli!

Jag tror att detta kan bli intressant. Givetvis, så ser jag det inte så, som att jag ska vara hälsosam i sex månader, och sedan återgå till gamla vanor efter "tävlingen". Nej, detta är en förändring på lång sikt, och jag tycker att det blir en liten spark i baken eftersom att det står lite på spel.

Imorgon kommer jag att skriva ut mina och (om jag får tillåtelse) mina medtävlandes mått. Sedan kommer jag även att skriva om mina förändrade matvanor, och motion. Så för er som är nyfikna och intresserade, håll utkik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0